Název projektu:        Přátelství

Popis:

Každý měsíc si obě partnerské školy písemně sdělí něco ze svého života, texty budou doplněny  fotografiemi nebo videem. Každý žák bude mít svého "penfrienda". Poté si na jaře vzájemně zašlou semínka květin, která zasadí a budou se o tyto rostliny starat.

Účastníci:

1.    ZŠ s RVTV Na Stínadlech, Teplice (Czech Republic)
třída 5.A
učitelky: Klára Šmicová, Lucie Gerlach
2.    Zağnospaşa Primary School, Balıkesir (Turecko)
učitelka: Huriye GÜNDÜZ


Komunikační jazyk: Angličtina

Věk žáků: 10-11

Cíle projektu:
•    poznat nové kamarády
•    použít cizí jazyk v každodenním kontextu
•    zlepšení sociálních, komunikativních a jazykových dovedností
•    písemná interakce se stejně starými žáky v angličtině
•    využití stále nových ICT nástrojů
•    překročení národních hranic a získání evropského aspektu
•    poznat jinou kulturu a tu porovnat s vlastní, najít rozdíly a podobnosti.

Trvání projektu: únor - červen  2012

Nástroje:

PowerPoint, Word
E-mail
Twinspace
Obrázky, fotky, videa

Průběh:

únor - žáci se vzájemně představí (osobní data, koníčky, rodina, škola) pomocí dokumentu psaném ve Wordu, který bude následně odeslán e-mailem učitelů;

březen - žáci si odešlou semínka květin společně s pohlednicemi města, ve kterém žijí a napíší pár vět o tomto městě;

duben - žáci si vymění pohlednice zobrazující různá historická  nebo hezká místa dané země;

květen a červen - žáci budou průběžně pořizovat  fotografie zasazených květin a tyto následně pošlou partnerské škole;

červen - žáci vytvoří prezentaci získaných informací od partnerské školy a představí ji svým spolužákům.

Požadované výsledky:
•    zlepšení jazykové kompetence
•    nové impulsy pro motivaci učit se cizí jazyky
•    rozvoj autonomie žáků při učebním procesu
•    příprava plakátu a prezentace s materiály partnerské školy
•    otevřenost, akceptace jiných kultur a jiné mentality
•    rozvoj pozitivní spolupráce mezi učiteli pro organizaci případné budoucí výměny žáků

Klára Šmicová

 

Title of the project:            Friendship

Every month both partner schools are going to write about some part of their life. Except text, it will include photographs or video. Each student will have a penfriend. They will take their names from the box. Then they will send flower seeds eachother for spring.

Subjects: Art, Foreign Languages, Geography,

Languages: English

Pupil's age: 10-11

Tools to be used:

e-mail, Forum, Other software (Powerpoint, video, pictures and drawings), Project Diary, Twinspace

Aims:
•    Improve language competence in English
•    Motivate pupils to communicate with other people in foreign language
•    Develop their ICT abbilities
•    Learn more about culture, habbits of other countries.


Work process:

We will learn about each other in a form of exchanging e-mails. We will find more about culture, geography, history, school systems in other countries. Our plan is to prepare presentations, presents, and other activities.

Expected results:
•    High motivation of the students to learn English
•    Making new friendship
•    New knowledge of the culture of countries which took part in this project

February: write about themselves, families, free-time activities, school

March: sending flower seeds with hometown postcards. They write a few sentences about their hometown.

April: They will send postcards which show different historical or beautiful places eachother.

May: They will upload photos of their flowers.

June: They will upload photos of their flowers. Making presentation of the project for other classes.

Klára Šmicová